“İNSANLIK YERİNE PARTİLERE HİZMET YAPILIYOR” « Elazığ Haber | Elazığ Fırat Gazetesi

“İNSANLIK YERİNE PARTİLERE HİZMET YAPILIYOR”

Bu haber 09 Temmuz 2020 - 18:21 'de eklendi ve kez görüntülendi.

Elazığ’ın 10 bin nüfuslu Yazıkonak beldesi, 31 Mart seçimlerinde yıllar sonra AK Parti’den Saadet Partisi’ne geçmişti. Başkan Hatif Çadırcı gazetemizi ziyaret ederek önemli açıklamalarda bulundu.  Başkan Çadırcı’nın anlattıkları pes dedirtti.  Saadet Partisi’nden oldukları için depremde yardım alamadıklarını iddia eden Yazıkonak Belde Belediye Başkanı Hatif Çadırcı, “Bu adil mi?  Yani bu deprem sürecinde partizancılığı bırak.  İnsan bu,  vatandaşlarının arasında nasıl böyle bir ayrımcılık yapılır.  Orada mağdur olan halktır,  ben değilim.  Ben devletim  adına üzüldüm. İnsanların geleceği ve ülkenin geleceği dışında genelde partililere hizmet yapılıyor. Partiler güçlendiriliyor. Parti ne kadar güçlü olursa olsun devletimizi güçlü değilse parti ne yapabilir” dedi.

Haber: Aysun ÇETİN / ÖZEL

“SON 5 YILDA YAPILAN BORÇ, YAZIKONAK TARİHİNDE 29 YILDA YAPILAN BORCUN 2 KATI KADARIYDI”

Ciddi adımlar atarak birikim oluşturduklarını belirten Yazıkonak Belde Belediye Başkanı Hatif Çadırcı, “Ciddi kararlar alarak ilk aydan itibaren denk bütçeyi zorda olsa büyük bir mücadelenin sonunda başardık. Daha sonraki aylarda birikimlerimiz oldu. 3-4 ay içerisinde 1 milyona yakın birikimimiz oldu. Bu birikimle 2 adet otobüs aldık. Araçlarımız genelde çok eski olduğu için 200 bine yakın tamir masrafı vardı. Otobüsleri almamızla giderlerin önünü kestik. Hem belediyemiz yeni araçlara kavuşmuş oldu hem de giderlerin önüne kestik. Yazıkonak’ta son 5 yılda yapılan borç, Yazıkonak tarihinde 29 yılda yapılan borcun 2 katı kadarıydı. Bu borçlar öyle bir borçlar ki, fabrika kiralanmış,  gitmişler eski parke makinesini almışlar. Ciddi de bir masraf yapmışlar. Fabrikayı çalıştıramadıklarından ve makine eski olduğundan dolayı 1,5 milyona yakın kredi almışlar. Bu krediyi de 2021’in 10’uncu ayına kadar taksitlendirme yapmışlar. Yani 2022’ye kadar doğmamış çocukların haklarına ipotek koymuşlar. Bizde dedik çalıştıralım.  Teknik elamanları getirdik. Bu makineden randıman alamayacağımızı söylediler. Bizde ihaleye koyduk. Satalım devlet malıdır ve yazıktır dedik. Yanılmıyorsam iki defa ihale ettik. Tek bir vatandaş gelip sormadı. Çünkü çok eski. Biz kapalı fabrikanın kirasını veriyorduk. Bizde fabrikayı boşalttık. Getirdik makineyi belediyenin yanına kurduk. Fabrikanın da giderlerinden kurtulmuş olduk” dedi.

“34 YILLIK BİR BELDE OLMASINA RAĞMEN GENÇLERİMİZE YÖNELİK TEK BİR ADIM DAHİ ATILMAMIŞ”

Yazıkonak’ ta 34 yıldan beri ilk defa denk bütçe oluştuğunu dile getiren Başkan Çadırcı, “Yine Yazıkonak’ta 34 yıllık bir belediye olmasına rağmen sadece 2 tane yeşil alanımız var.  Biz bunu yıl sonuna kadar dokuza çıkartıp bitirmeyi hedefliyoruz. 3 adet parkımızın ihale bedeli 1 milyon 200 bin liradır. Biz ihale vermiyoruz çünkü ihale verecek paramız yok. Biz 1 milyon 200 ile değil de 500 bin lira ile parkımızı bitirebiliyoruz. Rahatlıkla 7 parkı da hizmete sunmuş olabileceğiz. Yine aynı zamanda parkların içerisindeki kamelya ve bankları yine belediyemizde garajımızı atölyeye çevirdik. Orada üretimini yapıyoruz. Piyasanın yarısına kadar fiyatla mal edip hizmete sunacağız. Bunun yanında yine 34 yıllık bir belde olmasına rağmen gençlerimize yönelik tek bir adım dahi atılmamış” diye konuştu.

“KADINLAR, GENÇLER VE ÖĞRENCİLER UNUTULMADI”

Gelir gelmez Çok Amaçlı Gençlik Kültür Merkezi projesini yaptıklarını vurgulayan Çadırcı, “Bir trafo olayı var ondan dolayı aksama oldu. Onu çözdükten sonra projemiz bitecek.  Yedinci ayın 15’inde temelini atmayı ve kabasını bitirmeyi hedefliyoruz. Bir daha ki yılda tamamen bitirerek hizmete sunmayı düşünüyoruz. Yine bu projemiz çok amaçlıdır.  Alt katlarında meslek edinme salonları, zeminde dükkanlarımız olacak. Bu dükkanlarda kadınlar ev yemeklerini, el işlerini gibi faaliyetlerini yapmak isterse veya işlerini denemek istediğine verilecek. Sadece elektrik, su ödemek şartı ile ücretsiz tahsis edeceğiz. Kadınlar burada faaliyetlerini yürütebilecek. Gençlerimiz ve çocuklarımızla ilgili alanlar olacak. Bilim ve teknoloji bölümü açmayı düşünüyoruz.  Eğer bununla ilgili ehli birisini bulursak iyi olacak. Üst katta yine kütüphanemiz olacak. Okuma alanımız var. Gençlerimiz orada kendini geliştirebilir. En üst katta da hiçbir ilçede ve belde de olmayan 145 kişilik konferans salonumuz var. Bu salonu okullarımız için yaptık. 700 öğrenci eğitim amaçlı sinemaya götürülüyor. Burası bittiğin de sinema olarak kullanılabilecek” dedi.

“BELDE HER İŞİNİ KENDİ ATÖLYESİNDE YAPIYOR”

Beldenin merkezinde bulunan Güngör yolunun doğu batıyı bağlayan bir ana cadde olduğunu ve yol üzerinde halen eski saçtan durakların bulunduğunu aktaran Çadırcı, “Biz bu duraklarımız için firmalardan teklif alıp, araştırma yaptığımızda 15 bin liraya kadar fiyat veren oluyordu.  Avrupa standartlarında duraklar ve reklam panoluydu. Biz bunları da yine kendi atölyemizde üreterek 4 bin  600 civarında bir fiyatla yaptık.  Vatandaş hangi caddede ve sokakta oturduğunu bilmiyordu. Resmi evraklar zamanında ulaşamadığı için vatandaş mağdur oluyor. Bununla ilgili teklif aldık. 110 ile 140 bin arası teklif verdiler. Buna da verecek bir paramız olmadığı için bizde bunu başka bir formül ile yaptık. Tabelalarımızı 10 bin 800 TL’ye yine atölyemizde bir araya getirip, yaptık. Yine aynı zamanda 5 kilometreye yakın kanalizasyon çektik. Bunların hepsi kendi imkanlarımız ile yapıyoruz” ifadelerini kullandı.

“TOKİ’LER YAPILDI, SU VERİLMEDİ! MUHATAP ARIYORUZ AMA BULAMIYORUZ”***

Hiçbir şeyi gizlemediğini ve alt yapının çökmüş durumda olduğunu ifade eden Çadırcı, “Patlak verdi verecek. Acilen önlem almak zorundayız. Su şebeke hatları çekildi. Su pompaları 4 iken 7’ye çıktı. Yine de suyumuz yetersiz. Hamzabey Barajından da bize su gelecek. Bu yıl sonuna kadar hedefleniyor. Eğer bir aksilik olmazsa yıl sonuna kadar depolara suyu ulaştıracağız. Belde ile suyun arasında organize sanayi bölgesi var. Bizde yeni TOKi’ler yapıldı. Bu güzel ama sadece yapıp bırakıp gidiyorlar. Buraya  su veremeyeceğiz. Muhatap arıyoruz ama bulamıyoruz.  Aynı zamanda Elazığ’da bu  risale hattının projeye dahil olduğunu biliyoruz. Bizde birkaç girişimde bulunduk. Kimse bizi dinlemedi.   Organizenin üst tarafından TOKİ’lerin yapıldığı girişe kadar ki iki hattın ortalama bize maliyeti 5 milyondur. Dedim tamam yapmayın ama bize TOKİ başkanlığı olarak boru verin. Biz kendi imkanlarımız ile çekeriz. Halen bir netice alamadık” dedi.

“DEPREM ZAMANINDA DİĞER BELDELERE NAKDİ YARDIM YAPILDI BİZE YAPILMADI”***

Deprem sürecinde devletin ve vatandaşın yanında olduklarını aktaran Çadırcı, “Vatandaşlarımızın sorunlarını en az indirmek için tüm gücümüzle çalıştık. Tabi bize maliyeti oldu. İkinci ayın 5 ile 15 arasında bizim çevre belediyelerimize Akçakiraz, Mollaköy,  Yurtbaşı ve Sivrice belediyesine devletimiz nakdi yardım yaptı. Yazıkonak belediyesine tek kuruş nakdi yardım yapmadılar.  Üst düzeye çıktım ve ulaştım” iddialarında bulundu.

“İNSANLARIN VE ÜLKENİN GELECEĞİ DIŞINDA GENELDE PARTİLİLERE HİZMET YAPILIYOR”

Bunun adil olmadığını belirten Çadırcı, “Bu adil mi? Dedim. Yani bu deprem sürecinde bırak partizancılığı.  İnsan bu,  vatandaşlarının arasında nasıl böyle bir ayrımcılık yapar.  Orada mağdur olan halktır ben değilim. Ben devletin adına üzüldüm. Böyle bir şey bilmiyordum. İnsanların geleceği ve ülkenin geleceği dışında genelde partililere hizmet yapılıyor. Partiler güçlendiriliyor. Parti ne kadar güçlü olursa olsun devletimizi güçlü değilse parti ne yapabilir.  Devletin ve milletin istikbalini düşüneceklerine kendi partinin geleceği düşünülerek bu şekilde hareket ediliyor. Bu da gerçekten ülke adına zoruma gitti” dedi.

“ŞİMDİYE KADAR BİR TEK ÇÖP KONTEYNERİ BİLE ALAMADIK, MAVİ YAĞ BİDONLARINI KULLANIYORUZ”***

TOKİ’nin bölgesinde 5 bin metre kare bir park alanının olduğunu ve bu alanı projeye dahil etmediklerini belirten Çadırcı, “Orada nüfus taşıması olacak. Sağlık ocağı alanımız dahil etmemişler. Yazıkonak’ta okul sıkıntısı var. Eğitim alanımız var bunu da dahil etmemişler. TOKİ  bina yapıp gidecek, tüm sorunları  Yazıkonak’a bırakacak. Tüm sorunlarla başa çıkmak bize düşüyor. Yazıkonak belediyesinin durumu ortada. Şimdiye kadar bir tek çöp konteyneri bile alamadık. Veren varsa çıksın açıklamasını yapsın.  Bizle birlikte belediye başkan arkadaşımla gittik müracaatlarımız oldu.  Bizden sonra onlar 2 defa olmak üzere çöp konteynerlerini aldılar. Ben bir tane alamadım. Aciz değilim, yeteneğim ve kabiliyetim var. Çöp konteyneri de üretirim.   Küçük bir beldedir masrafın bir anlamı yok. Bize getirisi olmaz. Bu masrafa da girmeyi göze almıyorum.  Şuanda mavi yağ bidonlarını kullanıyoruz” ifadelerini kullandı.

“MASKELERİ BELEDİYE OLARAK BİZ KENDİMİZ İMALATINI YAPTIK”

Pandemi sürecinde maske konusunda çok sıkıntı çektiklerini vurgulayan Çadırcı, “Kimse bize maske sağlayamıyor.  Müracaat ediyoruz kimseyi muhatap bulamıyoruz. Maske satın almak yasak ve millet maske istiyor. Maskeleri belediye olarak biz kendimiz imalatını yaptık. Hem halkımıza ücretsiz olarak dağıttık. Yanımız da bulunan İHA ve SİHA’ larda çalışan personele ücretsiz olarak verdik. Sağlık ocağına ve merkez karakolumuz ücretsiz olarak verdik” dedi.

“GELİR DAĞILIMINDA BÜYÜK BİR ADALETSİZLİK VAR”***

Gelir dağılımında adeletsizlik olduğunu vurgulayan Çadırcı, “Hava alanının sıkıntısını en çok Yazıkonak  çekiyor. Kalkışlar ve inişler Yazıkonak’ın sahasında yapılıyor.   Bir gelir varsa Akçakiraz’a gidiyor. Biz bir fayda elde etmiyoruz. Hipodrom da aynı şekilde. Hipodrom’un bir yıllık geliri bizim belediyenin  bir yılık bütçesine denk. Burada da bir adaletsizlik var. Gelir dağılımında da  bir sıkıntı var. Normalde adil bir şekilde olması lazım. Az da olsa buralardan pay alması lazım” diye konuştu.

“ÜZERİMİZDE ÇOK BÜYÜK BASKILAR VAR”***

Üzerlerinde çok büyük baskıların olduğunu iddia eden Çadırcı, “Değişik kesimlere baskılar var. Biz kimseye de boyun eğmiyoruz. Baskılara da kulak asmıyoruz. İddia ediyoruz, bu kadar borçla hem borç  ödeyerek hem de belediyesini faize bulaştırmadan bu kadar proje üreten  ikinci  bir belediye varsa ben işi bırakmaya hazırım.  Borç devletin borcu diyorlar ama benim borç almamamın sebebi var. Allah’tan korktuğum için almıyorum. Allah iman etmiş bir insanım.  Bende o kadar sıkıntı çekeceğime istesem şimdi 1-2 milyon belediyeye borca sokmuş olurdum. Ama biz 9 ay faaliyet raporunda yaklaşık olarak 1 milyon civarında onların borçlarını ödedik.  Piyasa borcunu ödedik ve kendimizde piyasadan aldığımız malzemelerin parasını ödüyoruz” dedi.

“FAİZ HASTALIĞI SONUMUZU FELAKETE GÖTÜRECEKTİR”

Bu düşünce ile gidildiğinde sorunların gençlere yansıdığını ifade eden Çadırcı, “Biz böyle devam ettiğimizde de bugün bir yaşında olan çocuklarımız 10 yıl sonrada onlar çekecek. Bu gidişat böyle devam ettiği zaman çok daha büyük sorunlarla karşılaşacağımıza inanıyorum. Geleceğimiz olan çocuklarımızı koruyamaz hale geleceğiz.  Bu faiz hastalığı müptelasından devlet kurumlarını borç batağına götürme mantığı sonumuzu felakete götürecektir” dedi.

“TÜRKİYE’NİN MOZAĞİNİ OLUŞTURAN BİR BELDEYİZ “

Yazıkonak’ın çok renkli bir belde olduğunu söyleyen Çadırcı, “Beldeye Türkiye’nin küçültülmüşü diyebiliriz. Tunceli’den Diyarbakır’dan, Muş’tan Malatya’dan gelen var. Kırsal kesimlerden gelen var. Türkiye’nin mozağini oluşturan bir beldeyiz. Çok da huzurlu bir beldeyiz. Bunu terörle veya başka partilerle bağdaştırmak gerçekten büyük bir vicdansızlıktır. Ben oyumun 3’te birinin üzerinde gerçek AK Partililerden aldım. Encümenleri yanımda. İstedikleri adama vermediler. Onlarda karşı koymak için yanımıza geldi. MHP’den ciddi bir oy aldım. CHP’den oy aldım. HDP’nin tabanından oy aldım. Komünisti varsa ondan da oy almışım. Her kesimden oy aldım. Saadet partisinin Yazıkonak’ta ki genel seçimlere oyu 82 olması lazım. Tüm kesimleri bir arya getirdim ve size anlattığımı gibi onlara da anlattım.  Beldede hak hukuk adalet isteyen kesim var.  Bu kesimde bizi destekledi Allah’ta nasip etti geldik” diye kaydetti.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.