Elazığ Basın Müzesi, 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü’nde hizmete girdi

Elazığ Belediye Başkanı Şahin Şerifoğulları’nın, ‘Müzeler Şehri Elazığ Projesi’ çerçevesinde hayat geçirdiği Elazığ Basın Müzesinin açılışı, 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü’nde gerçekleştirildi.

ELAZIĞ 10.01.2023, 16:17 10.01.2023, 16:53

Elazığ Belediye Başkanı Şahin Şerifoğulları, 11 ana başlıkta açıkladığı 100 projeyi hayata geçirmeye devam ediyor. Bu çerçevede Harput mimarisinin en güzel örneklerinden biri olan ve 1800’lü yıllarda inşa edilen Sağir Müftü Konağı, Basın Müzesine dönüştürüldü. Harput mimarisine uygun olarak dizayn edilen Elazığ Basın Müzesi, şehrin kültür ve turizm yaşamına kazandırıldı. Basın tarihine ışık tutan ve basın tarihinin hafızasının canlandırıldığı müzede, baskı kalıplarından matbaaya, haberleşme araçlarından gazete ve dergilere kadar birçok basın yayın materyali yer aldı. Müzenin açılışı, günün anlam ve önemine binaen 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Gününde yapıldı. Açılış törenine Vali Ömer Toraman, Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Serdar Çam, AK Parti Elazığ Milletvekili Metin Bulut, Belediye Başkanı Şahin Şerifoğulları, kurum müdürleri, siyasi parti ile STK temsilcileri ile vatandaşlar katıldı.

’’ŞEHRİMİZE DEĞER KATACAK PROJELERİMİZİ BİR BİR HAYATA GEÇİRDİK’’

Kadim medeniyeti ile ilim ve irfan merkezi Harput’a çok yakışan Basın Müzesinin açılışını yaptıklarını belirten Belediye Başkanı Şahin Şerifoğulları, ’’Elazığ’ın özlemi olan bu çok kıymetli projeyi hayata geçirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Aynı zamanda bu projeyi 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Gününde hayata geçirmemizde ayrı bir mutluluk vesilesi. Bu vesile ile tüm basın mensuplarımızın çalışan Gazeteciler Gününü tebrik ediyorum. Bizler göreve geldiğimiz ilk günden itibaren ilimiz adına kurmuş olduğumu hayallerimizi şehrimize değer katacak projelerimizi bir bir hayata geçirdik. Sizlere söz vermiş olduğumu 11 ana başlıktaki 100 projemizin büyük bir kısmını tamamladık. Kalan kısımlarla alakalı da çalışmalarımız devam ediyoruz. Bizim tek bir amacımız var. Bu şehri daha müreffeh ve yaşanabilir bir şehir haline getirebilmektir. Yapmış olduğumuz tüm çalışmalarla şehrimize değer katmak istiyoruz. Bu anlamda göreve geldiğimiz ilk günden itibaren ekibimizle birlikte gece gündüz demeden, mesai mefhumu gözetmeden çalışıyoruz” dedi.

“BASIN MENSUPLARIMIZLA KOL KOLA BU ŞEHRE DEĞER KATMAK İÇİN ÇALIŞIYORUZ”

Göreve geldiği günden itibaren basın camiasının yanında olmaya gayret ettiklerini aktaran Başkan Şerifoğulları, ’’FHGC Başkanı Semih Erdem, bizleri ziyaret ettiğinde ilimize bir Basın Müzesi yapılması gerekiyor dediğinde biz hiç tereddüt etmeden 100 projemiz arasında Basın Müzemizin olduğunu, çok kısa süre içerisinde yapacağımızı ifade ettik. İlk günden itibaren basın mensuplarımızla el ele, kol kola bu şehre değer katmak için çalışıyoruz. Bizleri yeri geldiğinde eleştiri ve fikirleri ile yön gösterme noktasında çok büyük katkıları olan basın mensuplarına canı gönülden şükranlarımı arz ediyorum. Göreve geldiğimiz günden itibaren atmış olduğumuz her adımda şehrimizin geleceğini düşünüyoruz’’ diye konuştu.

Gelecek nesillere daha güzel bir şehir bırakabilmek için gayret ettiklerini vurgulayan Başkan Şerifoğulları, ’’Bu anlamda şehrimize 2 kent meydanı ve 2 yeraltı otoparkı projesini kazandırdık. Cumhuriyet Meydanını bitirdik ve hizmete sunduk. 940 araçlık yeraltı otoparkını da geçen hafta itibari ile hemşerilerimizin hizmetine sunduk. 15 Temmuz Demokrasi Meydanımızın çalışmalarını bitirdik 240 araçlık yeraltı otoparkı da bitmek üzeredir. Mini Terminalimizi hizmete sunduk, Şehirlerarası Otobüs Terminalimizi şehrimize yakışır bir kimlikle inşa ediyoruz. Kapalı Çarşımızın restorasyonunu tamamladık. Bakırcılar Sokağımızın sokak sağlıklaştırma ve cephe iyileştirme çalışmalarını bitirdik. Saray Cami ve Belediye Çarşısı Meydanında çalışmaları son süratle devam ediyor. Bununla birlikte birçok projeyi alt yapıdan üst yapıya, kültürden sanata ve spora dair her türlü çalışmamızı bundan sonraki süreçte de azimle sürdüreceğiz” şeklinde konuştu.

"ÖĞRENCİLERİMİZİN DERS YAPABİLECEKLERİ BİR YER OLDU"

Harput’ta yapmış oldukları çalışmalara bir yenisini daha eklediklerini dile getiren Şerifoğulları, “Ahmet Bey Camisinin restorasyonunu tamamladık ve hizmete açtık. Bu cuma namazını hep beraber bu camide kılacağız. 5 konağı restore ederek belediye konuk evi olarak hemşerilerimizin hizmetine sunduk. Balak Gazi Parkı ve Cam Seyir Terasımızı Harput’umuza yakışır bir şekilde inşa ettik. Hoca Hasan Hamamımızın restorasyonu son aşamada. Bittikten sonra orayı da müze olarak hizmete sunacağız. Musikimizi yaşatabilmek adına Kürsü Başı Müzemizi geçen aylarda hizmete sunmuştuk. Hüseyin-Harput yolumuzu tekrar canlandırabilmek adına tarihi yolumuzu aslına uygun bir şekilde canlandırıyoruz. Çok kısa süre içerisine hizmette olacak. Harput mimarisinin en güzel örneklerinden biri olan Basın Müzemizin açılışını yine sizlerle birlikte yapmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Basın Müzemizde Fırat Üniversitemizdeki ve iletişim lisesindeki öğrencilerimizin ders yapabilecekleri bir yer oldu. Dışardan gelen turistlerde çok ciddi manada ziyaret edecektir” dedi.

ERDEM: "GAZETECİLERİN HAK ETTİĞİ İMKÂNLARA KAVUŞAMAMASI BİZLERİ ÜZÜYOR"

Fırat Havzası Gazeteciler Cemiyeti Başkanı ve Fırat Gazetesi İmtiyaz Sahibi Semih Erdem ise açılışta yaptığı konuşmada şu ifadelere yer verdi; "10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü son derece önemli. Her ne kadar bugünü bayram tadında geçirmek istesek bile gazetecilerin hak ettiği imkânlara kavuşamaması bizleri üzüyor. Gazetecilik ne yazık ki itibar kaybediyor. Gazeteciliğin yeniden en saygın meslekler arasındaki yerini alması adına herkes gazeteci olarak nitelendirilmemeli!

Bu anlamlı günde başta Kurtuluş Savaşı’nın baş aktörü Gazeteci Hasan Tahsin olmak üzere bu mesleği layıkıyla yerine getiren şehit gazetecilerimize ve ebediyete intikal eden bütün gazetecilerimize Allah’tan rahmet diliyorum.  Böylesi bir günde gönül çok daha iç açıcı konuşmalar yapmak istese de sorunlarımızla merhaba demenin hüznündeyiz. Bütün meslektaşlarımın çok daha güzel bir şekilde 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü’nü karşılaşmasını dileyerek, bu özel gününüzü kutluyorum. Yaşadığımız sorunlar nedeniyle ‘bayram’ değil ‘dayanışma günü’ olarak kutladığımız ‘10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü’ nedeniyle, çözüm bekleyen sorunlarımızı kamuoyuyla paylaşmak istiyoruz. Çünkü sektörümüzde yaşanan sorunların bir an önce çözümlenmesi, sürekli itibar kaybeden basın mesleğinin gelişmesi açısından büyük önem taşımaktadır. Gazeteciler; demokrasinin vazgeçilmez unsurlarındandır. Demokrasilerde şeffaf ve güvenilir bilgiye erişim yaşamsal önemdedir. İfade özgürlüğü ve özgür basın, çağdaş, katılımcı ve çoğulcu demokrasinin olmazsa olmazlarıdır. İfade ve basın özgürlüğü, şeffaflık ve hesap verilebilirlik, çağdaş toplumların ve demokrasinin temel direkleridir. Bunlar sadece basının ve gazetecilerin değil, tüm toplumun meselesidir. Bu özgürlüklerden yoksun bir toplumun ilerlemesi mümkün değildir.

"ELAZIĞ BASIN MÜZESİ’NİN OLMASI SON DERECE GÜZEL BİR GELİŞME"

Elazığ gibi basının köklü bir geçmişe dayandığı bir kentte nihayetinde Elazığ Basın Müzesi’nin olması ve bu müzenin Elazığ Belediyesi tarafından özenle yaptırılarak, 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü’nde kapılarını açması son derece güzel bir gelişme. Başta Elazığ Belediye Başkanı Şahin Şerifoğulları olmak üzere bu müzenin Elazığ’a kazandırılmasında emeği geçenlere yürekten teşekkür ederim. Bu müze ile basın geçmişimiz, yarınlarımıza da taşınabilecek.

Bir kez daha gazeteciliği layıkıyla yapan ve bu mesleğin itibarına önem vererek, mesleği yarınlara güzel taşıyan gazetecileri tebrik ediyorum.  Bayram tadında karşılayabileceğimiz nice 10 Ocak Gazeteciler Günü’ne erişmek dileğiyle."